Podstawową usługą, która ma dla Nas najwiekszy priorytet to Chiptuning. Chiptuning to ingerencja w oprogramowanie sterownika silnika, mająca na celu zwiększenie mocy pojazdu. Jest to skomplikowany proces analizy kodu binarnego pod kątem map odpowiadających za sterowanie elementami wykonawczymi silnika (wtryski, turbina, pompa paliwa itd). W wyniku zmian tzw. „wsadu” zczytanego ze sterownika, następuje zwiększenie mocy, a przede wszystkim momentu obrotowego. Po zabiegu chiptuningu w Naszej firmie samochód dysponuje większym momentem obrotowy dostępnym szybciej w szerszym zakresie obrotowym oraz większą mocą oczywiście. Proszę nie mylić powyższego zabiegu ze wpinaniem tzw „BOXów” w czujnik ciśnienia paliwa czy też przepływomierz.

Wycena chiptuningu odbywa się telefonicznie lub poprzez Naszego facebooka >> https://www.facebook.com/gorillaelectronics/


CHIPTUNING KROK PO KROKU

 

1. Weryfikacja stanu pojazdu w oparciu o kompleksową diagnostykę pojazdu oraz pomiar na hamowni

Usługę rozpoczynamy od ustawienia pojazdu na hamowni oraz spięciu pasami.
Wszystko w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa oraz dokładności pomiaru. Później następuje moment pomiaru mocy oraz diagnostyki.

weryfikacja

2. Diagnostyka pojazdu

Przed dokonaniem jakichkolwiek modyfikacji odczytujemy błędy ze sterownika silnika oraz wykonujemy logi dynamiczne najważniejszych parametrów silnika, w celu kompleksowej diagnostyki a co za tym idzie weryfikacji stanu pojazdu – proces niezbędny przed przystąpieniem do modyfikacji. Jeśli wyjdzie, że pojazd jest niesprawny nie wykonujemy chiptuningu, udzielamy klientowi wskazówek co ewentualnie naprawić i do Nas wrócić – wtedy koszt 100zł (tylko koszt hamowni, diagnostyka gratis).

3. Zgranie wsadu silnika

W niektórych przypadkach nie ma możliwością „zgrania oprogramowania poprzez złącze diagnostyczne OBD. W takiej sytuacji, wymontowujemy sterownik z samochodu i zczytujemy go na stole laboratoryjnym.

4. Modyfikacja oprogramowania, pod kątem zwiększenia mocy pojazdu oraz wytycznych klienta

Gdy już mamy zgrany soft, zostaje on zaimportowany do WINOLS (program umożliwiający edycję kodu binarnego). Po zmianie odpowiednich sektorów kodu binarnego (tzw. map), generujemy nową wersję softu, która ma na celu bezpieczne podniesienie osiągów silnika.

5. Zapis sterownika silnika

Tutaj analogicznie do odczytu sterownika, następuje jego zapis. Trzeba pamiętać o stabilizacji napięcia podczas zapisu sterownika jak również o używaniu oryginalnego sprzętu do pracy z bardzo zaawansowanymi sterownikami silników. Gorilla electronics pracuje zawsze na oryginalnym sprzęcie, dlatego masz 100 procentową pewność bezpieczeństwa zabiegu.

6. Pomiar na hamowni, nałożenie dwóch wykresów

Po zaszczepieniu Gorilla modyfikacji w sterowniku silnika, następuje dogrzanie silnika, aż do ustalenia nominalnej temperatury pracy. Później sprawdzamy z diagnostyką czy zmiany softowe mają swoje bezpieczne odzwierciedlenie w komorze silnika. Jeśli wszystko jest ok, dokonujemy pomiaru mocy w celu sprawdzenia jaki to ma wpływ na osiągi silnika. Po wystrojeniu silnika (często zachodzi potrzeba wielokrotnego zapisu sterownika), uzyskujemy dwa wykresy jeden z przed i drugi bezpośrednio po modyfikacji. Wykresy te zostają nałożone na siebie i odzwierciedlają zmianę momentu obrotowego silnika oraz jego mocy w całym zakresie obrotowym.

7. Finalizacja usługi

Klient otrzymuje wydruk wykresu, rachunek, naklejke Gorlla electronics, nowe doznania z jazdy

Zapraszam serdecznie do skorzystania z Naszych usług,
mgr inż. Marcin Żok
Gorilla electronics